UNITPENGURUSAN KOLEJ & NON RESIDENT
Pengenalan
Unit Pengurusan Kolej dan Non-Resident diwujudkan bagi memberi keselesaan dan persekitaran kampus yang kondusif kepada penghuninya serta membantu pelajar Non-Resident untuk mendapatkan rumah sewa di sekitar kampus. Unit ini turut bertanggungjawab membantu kebajikan, keselamatan dan penyediaan kemudahan-kemudahan lain yang berkaitan dengan pelajar.
Piagam Pelanggan
- Penginapan : Meluluskan permohonan pelajar yang mendaftar dan layak untuk menginap di kolej kediaman pelajar mengikut kapasiti semasa.
- Makanan : Memastikan perkhidmatan makanan mematuhi piawaian yang ditetapkan oleh UiTM.
- Pembangunan Pelajar : Menawarkan kepelbagaian program pembangunan pelajar kepada semua pelajar di kolej kediaman.
- Keselamatan : Memastikan penghuni kolej selamat selaras dengan dasar dan objektif keselamatan UiTM.
- Kemudahan : Mempertingkatkan penggunaan kemudahan dan kualiti perkhidmatan di kolej untuk manfaat semua pelajar di kolej.
- Persekitaran : Memastikan persekitaran kolej kediaman sesuai untuk penginapan dan embelajaran selaras dengan dasar persekitaran UiTM.
- Perkhidmatan/Pentadbiran:
- i) Melayan urusan di kaunter pejabat tidak melebihi 5 minit.
- ii) Meluluskan permohonan pinjaman peralatan yang lengkap
dalam tempoh 1 hingga 24 jam.
iii) Memberi maklumbalas terjadap aduan/kome/cadangan dalam
tempoh 1 hingga 5 hari bekerja.
- Umum : Layanan mesra, cepat dan bertanggungjawab.
Perkhidmatan
- Permohonan kolej (e-kolej).
- Pendaftaran kolej pelajar baru dan lama.
- ‘Clearance’ pelajar.
- Sistem e-insentif (permohonan bantuan makanan percuma).
- Sistem e-aduan fasiliti & aduan pelanggan.
- Sistem bayaran bil kolej.
- Kebajikan pelajar.
- Penguatkuasaan & pemeriksaan keselamatan.
- Perkhidmatan pos berdaftar.
- Perkhidmatan pelanggan/kaunter.
- Kegiatan & aktiviti.
- Penginapan transit.
AKU JANJI PELAJAR KOLEJ |
|
BORANG MAKLUMAT PELAJAR KOLEJ |
|
BORANG PERMOHONAN SRK-SRNR |
|
BORANG RAYUAN KOLEJ |